Amerika's Derde Wereld problemen

Door sys64738 op donderdag 13 september 2018 21:48 - Reacties (16)
Categorie: Samenleveing, Views: 4.383

Ik heb serieus en oprecht medelijden met alle inwoners van de Verenigde Staten van Amerika. Hoewel ze het zichzelf aangedaan hebben, wens je dit zelfs je ergste vijanden niet toe! En dan te bedenken dat meer dan de helft dit van te voren al een slecht idee vond maar die mogen nu ook op de blaren zitten!

Maar ik heb ook medelijden met Trump zelf. Of hij is een genadeloos goed acteur of hij is werkelijk te dom om zelf in te zien wat een hersenloze, incapabele en geesteszieke leider hij echt is. Nou heeft Amerika wel een historie van acteurs als president maar ik vrees toch dat we hier met de tweede optie te maken hebben.

Misschien is het wel heerlijk om zo weinig zelfkennis en zo’n verknipt zelfbeeld te hebben. Maar voor je omgeving is het toch wat minder. En als je Jantje van de hoek bent, dan is dat hooguit storend. Maar als je dan ook nog eens president van één van de grootste economieën ter wereld bent, is het ronduit eng.

Hoewel dat laatste een steeds minder groot probleem wordt. Want hij is keihard op weg om de hele economie van Amerika de grond in te boren. Het verbreken van een batterij aan handelsakkoorden en invoeren van super hoge importheffingen helpt al niet echt. En dan ook nog diverse Amerikaanse multinationals boycotten omdat je het niet helemaal eens bent met hun visie. Lekker bezig.

Maar ‘ignorance is bliss’ was het niet? Ondertussen loopt hij te schreeuwen dat de economie in zal storten als hij niet herkozen wordt in november. Maar nog mooier waren zijn eerdere uitspraken dat Amerika een derde wereld land wordt, als hij afgezet zou worden.

“Alles wat de toe nu toe bereikt en opgebouwd hebben, zal verloren gaan”. Wat dan? Wat is er bereikt in de afgelopen twee jaar? Bijna alle maatregelen hebben Amerika juist meer richting de derde wereld en/of een dictatuur geduwd.

Neem nou het milieu. De hele beschaafde wereld is het er over eens dat het slecht gaat met onze planeet en dat er maatregelen getroffen moeten worden. Ook Amerika was goed op weg om onze planeet weer een stukje schoner te maken. Hoe kan één zieke geest er dan voor zorgen dat deze plannen weer in de prullenbak verdwijnen en de uitstoot- en milieu-eisen weer terug worden gedraaid naar “de middeleeuwen” (hoewel die Amerika natuurlijk redelijk ontgaan zijn).

Niet alleen verziekt hij daarmee zijn eigen land maar ook gelijk even de hele wereld. En hoe cynisch is het dan als alle energiebedrijven, die hier juist van zouden kunnen profiteren, zeggen dat ze de “nieuwe” regels een heel slecht idee vinden om vervolgens vrolijk door te gaan met de plannen die Obama in werking heeft gesteld. Hoe dik wil je “the finger” hebben, meneer de president?

Vorige week heb ik dan ook zitten smullen van de speech van Obama. Volgens de ongeschreven wetten mag een oud-president zich niet bemoeien met de huidige regering maar nood breekt wet. En ik vind het nog knap hoe lang hij zich in heeft gehouden. Het moet toch tergend zijn om te zien hoe alle goede en mooie dingen die je hebt bereikt, kapot worden gemaakt door zo’n mislukte clini-clown.

Maar wat een toespraak. Volzinnen. Inhoud. Genieten. En hij sloeg de spijker vol op zijn kop, zonder onnodig bot of lomp te worden. Een echte Obama speech. Gevolgd door een echte Trump reactie: Boring, I fell asleep during that speech. Nou, te slapen zit je al heel lang en ook nu bent je te dom om te zien dat dit de nagel aan je doodskist is.

Alsof de speech van Obama nog niet genoeg was, heeft Trump zichzelf het laatste zetje richting de afgrond gegeven van de week. Fake news is natuurlijk al tijden zijn paradepaardje. Maar als je het dodental van de orkaan in Puerto Rico in twijfel gaat trekken op Twitter en het een complot van de democraten noemt, ga je toch alle grenzen voorbij!

Het is gewoon een klein kind dat conflicten probeert te winnen met behulp van leugens. Dat is al niet chique maar als de leugens dan ook nog eens zo ver onder de gordel zijn, is het gewoon schandalig.

Dus november wordt een glorieuze maand waarin we eindelijk afscheid kunnen nemen van deze zieke, ontoerekeningsvatbare man. Nou heb ik me al eens eerder flink vergist (De slechtste verliezer ter wereld) maar dit keer is Amerika wel wakker geworden. Toch?!?

Ik weet dat zijn achterban hard probeert de boel nog te redden. Uitlatingen van je eigen staf zoals “Er lopen volwassen mensen mee op de achtergrond die de echte beslissingen nemen” doen het natuurlijk erg goed in de aanloop naar de tussentijdse verkiezingen.

En dit gebeurt dus echt hè. Er zijn mensen binnen het Witte Huis die de president continue tegenwerken om de ergste schade te beperken. Memo’s en plannen die verdonkeremaand worden in de hoop dat Trump het dan vergeet, wat meestal ook gebeurt.

Wat er ook gebeurt in november, zo’n president als Obama krijgen we voorlopig niet meer terug. Die was ook niet perfect maar wel verreweg de beste van de afgelopen decennia. Ach het hele systeem deugd natuurlijk nog steeds voor geen ene meter. Je hebt twee keuzes en vind je het allebei niks, heb je dikke pech. Je kunt ook niet gaan stemmen maar dan ben je aan je landgenoten overgelaten. En we hebben gezien hoe dat de vorige keer heeft uitgepakt…

Volgende: Einde van de Telefoon Spam! 11-10 Einde van de Telefoon Spam!
Volgende: Drone Masters?!? WTF! 28-08 Drone Masters?!? WTF!

Reacties


Door Tweakers user sfranken, vrijdag 14 september 2018 00:01

Onderschat de macht en het stemvolume van de rednecks in de VS niet, die trappen hier met open ogen in en snappen de rest toch niet, dus die stemmen wéér voor Trump. Of de betrokken kiesman/vrouw dan ook daadwerkelijk die stemmen doorgeeft is even een tweede...

Door Tweakers user Sterk1, vrijdag 14 september 2018 00:20

Wat er ook gebeurt in november, zo’n president als Obama krijgen we voorlopig niet meer terug. Die was ook niet perfect maar wel verreweg de beste van de afgelopen decennia

De geschiedenis moet het uitwijzen, maar er is vrij unaniem consensus dat Obama een president was die mooi kon speechen maar voor de rest één van de minst succesvolle presidenten van de afgelopen decennia is geweest.
Waarschijnlijk waren de besten Bill Clinton en misschien ook wel de oude Bush, die de val van het Soviet imperium heel diplomatiek heeft afgehandeld.

Door Tweakers user Harm_H, vrijdag 14 september 2018 02:00

Hij zegt waar het op staat, waar mensen de hypocrisie van politici beu zijn.

Die hypocrisie plus lage transparantie is ook onze kernwaarde. Een dividendbelasting, asociaal leenstelsel en steun aan terreur in Syrië. Vermoedelijk voor olie en gas. We zeggen a, maar gaan voor 130.

Ook de handelsbarrières zijn onbedoeld goed voor het milieu. In de klimaatneutrale wereld moet elk continent het voor zichzelf redden.

Het is enorm jammer dat Bernie Sanders het niet is geworden, vermoedelijk was de wereld dan meer eensgezind in het oplossen van klimaatverandering.

Door Tweakers user Johan9711, vrijdag 14 september 2018 07:01

Vergis je niet, ik denk echt niet dat Trump dom is. De meests idiote gestoorde leiders in de geschiedenis zijn niet dom. Vaak juist zelfs zeer hoog begraaft. Echter hadden ze wel een overeenkomst: sociaal waren ze erg slecht.

Trump is niet dom, dat heeft hij denk ik al wel bewezen in bepaalde situaties. Hij is wel zeer impulsief. Dat heeft tot gevolg dat bepaalde mensen hem als "hersenloze maniak" beschouwen.

Door Tweakers user himlims_, vrijdag 14 september 2018 11:37

tjah, dat is "democratie"; poppetje a doet iets, om vervolgens door poppetje b weer onklaar gemaakt te worden. onze politiek doet niets anders.

Door Tweakers user sys64738, vrijdag 14 september 2018 13:17

Ja hij is wel een echte "hij zegt waar het op staat" en "hij praat onze taal" politicus. En dat zijn de gevaarlijkste. Empty cans rattle the most. Grote bek en populaire problemen benoemen zonder ook maar enige vorm van oplossing te bieden. Hebben we er in NL ook paar van gehad.

Trump is totaal niet te vergelijken met andere gestoorde leiders uit het verleden. Hitler en Stalin hadden ook een compleet verknipt zelfbeeld maar waren wel behoorlijk intelligent. Dat laatste is bij Trump echt niet aan de orde. Hij heeft in de media keer op keer bewezen echt heel weinig van de wereld te snappen. En dan kun je wel klagen dat Google en consorten expres alleen het slechte / domme nieuws over jou publiceren/indexeren maar dit is gewoon een weergave van de werkelijk. Je bent te dom om te zien hoe dom je bent.

Hij heeft in interviews meerdere malen geroepen dat hij de financiële crisis op wilde lossen door het drukken van meer dollars. Opgelost. Kinderen van 6 denken dat de wereld zo werkt. Van volwassen intelligente personen mag je toch beter verwachten. En dit is slechts één voorbeeld.

Tja. Misschien is Amerika wel helemaal geen democratie. Het is echt alles op rood of alles op groen. Er is 0,0 aan middenweg. En nog erger is dat als er dan eenmaal een president op zijn plek zit, hij (met een paar vrindjes) hele belangrijke beslissingen kan nemen, zonder dat er ook maar een meerderheid van het land is die het daar mee eens is.

In een goede democratie moet er consensus zijn. De meerderheid wil dit maar er zijn ook veel mensen die dat willen. Laten we eens gaan kijken hoe we daar een mooie oplossing voor kunnen verzinnen. Maar in Amerika is het heel zwart/wit. Het kan met niet schelen dat 45% wit wil en we dus eigenlijk op grijs uit moeten komen. Ik wil zwart en dus wordt het git zwart. Oh and god bless America.

Door Tweakers user Blokker_1999, vrijdag 14 september 2018 18:01

Sterk1 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:20:
Wat er ook gebeurt in november, zo’n president als Obama krijgen we voorlopig niet meer terug. Die was ook niet perfect maar wel verreweg de beste van de afgelopen decennia

De geschiedenis moet het uitwijzen, maar er is vrij unaniem consensus dat Obama een president was die mooi kon speechen maar voor de rest één van de minst succesvolle presidenten van de afgelopen decennia is geweest.
Waarschijnlijk waren de besten Bill Clinton en misschien ook wel de oude Bush, die de val van het Soviet imperium heel diplomatiek heeft afgehandeld.
Dat klopt. Maar we moeten ook relativeren. Obama heeft 6 jaar lang met een parlement gezeten dat een republikeinse meerderheid had die heel goed doorhad hoe ze oppositie moesten voeren en zoveel mogelijk tegenwerken. Toch heeft Obama er zijn Affordable Health Care Act doorgekregen en dat op zich was een zeer grote verwezenlijking. Vandaag zitten de republikeinen net met het probleem dat ze helemaal niet meer zo eensgezind zijn. Want ondanks dat ze overal de macht hebben zijn ze er niet in geslaagd om Obamacare af te schaffen. 6 jaar tijd gehad om voor te bereiden, maar helemaal niets klaar op het moment je de macht over neemt. Obama heeft vele bruggen gebouwd en vooral zijn buitenland beleid was zeer goed. In het binnenland heeft hij zeker steken laten vallen.
Harm_H schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 02:00:
Hij zegt waar het op staat, waar mensen de hypocrisie van politici beu zijn.

Die hypocrisie plus lage transparantie is ook onze kernwaarde. Een dividendbelasting, asociaal leenstelsel en steun aan terreur in Syrië. Vermoedelijk voor olie en gas. We zeggen a, maar gaan voor 130.

Ook de handelsbarrières zijn onbedoeld goed voor het milieu. In de klimaatneutrale wereld moet elk continent het voor zichzelf redden.

Het is enorm jammer dat Bernie Sanders het niet is geworden, vermoedelijk was de wereld dan meer eensgezind in het oplossen van klimaatverandering.
Zegt hij waar het op staat? Ik denk vaak dat hij niet weet wat hij zegt. De ene dag het ene ding, de andere dag het andere. Er is maar 1 constante in alles wat hij zegt en dat is dat hij de beste en de grootste is. Het enige wat voor hem telt is zijn eigen ego strelen. Hypocrieter kan eigenlijk bijna niet.

Je eigen bedrijven en familie bevoordelen. Zo erg als met hem hebben we het al heel lang niet meer gezien. De belangenvermenging licht er vingerdik op maar toch blijft zijn aanhang hem toejuichen. Gewoon omdat ze alles geloven wat hij zegt. Hij zegt ook niet waar het op staat. Hij zegt wat hem en zijn ego het beste uitkomen. Dat is iets heel anders. Als iets tegenvalt is het altijd de schuld van een ander. En als er ergens een rapport uitkomt dat zegt dat het goed gaat dan roept hij dat rapport direct uit als de waarheid en claimt hij alle verantwoordelijkheid.

De handelsbarrieres zijn niet zozeer goed voor het milieu. Ze zorgen voor een licht positief effect, maar dat wordt meer dan teniet gedaan doordat hij uit het klimaatakkoord van Parijs is gestapt en o.a. zijn "propere steenkool" gaat promoten. De properste steenkool die je ooit gezien hebt. Denk dat hij wat Dash heeft gevonden, wast witter dan wit. Die steenkool zal niet zwart meer zien.

Door Tweakers user Pietervs, zaterdag 15 september 2018 19:20

Wat betreft het milieu: er zijn volop steden en enkele staten die zich niks aantrekken van wat Trump roept en gewoon doorgaan met het ontwikkelen van plannen en wetten om het milieu te verbeteren. Californië is zo'n staat, de 5e economie ter wereld!

Wat november gaat brengen? Ik weet het niet, maar ik hoop van harte dat de Republikeinen een ongehoord pak slaag gaan krijgen. Vervelende is wel dat de conservatieven dankzij de Republikeinen een meerderheid hebben in de Supreme Court. Dat gaat nog jarenlang er voor zorgen dat er allerlei beslissingen van een mogelijk progressievere House of Senate (of zelfs volgende president) terug gedraaid of afgezwakt zullen worden.

Vraag is of Trump de Kerst haalt: nu Manafort mee gaat werken aan het onderzoek van Mueller zou het een en ander wel eens in een stroomversnelling kunnen komen. Maar of de VS en de rest van de wereld zoveel beter af zullen zijn met Mike Pence als president waag ik te betwijfelen: hij is zeer conservatief, wordt gesteund door een zeer conservatieve achterban en zou zo maar eens nog erger dan een megalomane, narcistische mafketel kunnen blijken...

Door Tweakers user sys64738, zondag 16 september 2018 09:02

Pietervs schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:20:
Wat betreft het milieu: er zijn volop steden en enkele staten die zich niks aantrekken van wat Trump roept en gewoon doorgaan met het ontwikkelen van plannen en wetten om het milieu te verbeteren. Californië is zo'n staat, de 5e economie ter wereld!

Wat november gaat brengen? Ik weet het niet, maar ik hoop van harte dat de Republikeinen een ongehoord pak slaag gaan krijgen. Vervelende is wel dat de conservatieven dankzij de Republikeinen een meerderheid hebben in de Supreme Court. Dat gaat nog jarenlang er voor zorgen dat er allerlei beslissingen van een mogelijk progressievere House of Senate (of zelfs volgende president) terug gedraaid of afgezwakt zullen worden.

Vraag is of Trump de Kerst haalt: nu Manafort mee gaat werken aan het onderzoek van Mueller zou het een en ander wel eens in een stroomversnelling kunnen komen. Maar of de VS en de rest van de wereld zoveel beter af zullen zijn met Mike Pence als president waag ik te betwijfelen: hij is zeer conservatief, wordt gesteund door een zeer conservatieve achterban en zou zo maar eens nog erger dan een megalomane, narcistische mafketel kunnen blijken...
Ja hoe dat gegaan is met het supreme court is toch ook bizar. Hoezo kan dat? Dit ondermijnt toch je complete democratie (voor zover dal dus al sprake van was).

En nee, met Pence zouden ze van de regen in de drup gaan. Dat is het probleem van Amerika. het blijft altijd kiezen uit 2 (of meerdere) kwaden. Er wonen 280 miljoen mensen in dat land. Dan moet je toch wel een paar normale kandidaten tevoorschijn kunnen toveren. Obama was wat dat aangaat toch echt een verademing. Menselijk. Bij de tijd. Sociaal. Bruggenbouwer.

Door Tweakers user Pietervs, zondag 16 september 2018 09:34

De Suprême Court zou volledig politiek onafhankelijk moeten zijn: dat voorkomt de situaties zoals die van 2 jaar geleden waarbij een rechter overleed, en zijn stoel een half jaar leeg bleef omdat de Republikeinen een nieuwe aanstelling wisten te voorkomen tot Trump benoemd was.
Daarnaast komen er dan ook betere beslissingen aangezien ze niet langer politiek (of vanuit levensovertuiging) gemotiveerd zijn. De opzet is dus gewoon in de basis al fout.

Obama, Carter en Clinton zijn de drie beste presidenten die de VS gehad hebben in de afgelopen 4 decennia. De rest was matig tot slecht. Maar met Trump is er een nieuw dieptepunt bereikt waarvan ik me afvraag hoe lang zijn manier van campagnevoeren en regeren nog na gaat dreunen in de wereld. Campagnes in de VS waren toch al grotendeels gebaseerd op moddergooien, hij heeft dat echter tot een nieuw niveau af weten te laten zakken. Waar er eerst nog iets van respect voor de tegenstander was en er voornamelijk aangevallen werd op inhoud (wat zou moeten) en karakter (wat al een stuk bedenkelijker is), voerde Trump ongehoorde persoonlijke aanvallen uit waarbij hij zijn hand er niet voor omdraaide om mensen van van alles te beschuldigen, zonder onderbouwing uiteraard.

Ik vrees dat met Trump het grote geld definitief zijn entree heeft gemaakt. In de VS was je eigenlijk al nagenoeg kansloos als je niet een stel financiers met diepe zakken achter je had staan, door de manier van campagnevoeren van Trump is dat nog een slagje erger geworden: hij had niet alleen de financiers achter zich staan, maar benoemde een aantal van hen (of hun vriendjes) in zijn kabinet als dank voor zijn verkiezing. Waarmee aangetoond is dat een kabinet dus te kopen is.

Door Tweakers user YourMom, maandag 17 september 2018 13:11

Heel je epistel met smaak gelezen, ik kan er weinig of niets aan toevoegen.

Als Trump zichzelf met een quote zou moeten definiëren dan is het wel "zalig zijn de armen van geest"...

Ik zal geniéten van zijn downfall en van de manier waarop hij het wel weer op een of meerdere complot(ten) van de democrats zal steken en nog wat weken/maanden liggen natrappen op social media om dan stilletjes te verdwijnen in het niets, in de betekenisloze overvloed van totale irrelevantie, waar hij -mijns inziens- altijd had moeten blijven.

Door Tweakers user daanb14, maandag 17 september 2018 15:48

Ik heb zojuist de speech van Obama gekeken en ik was diep onder de indruk. Ik heb oprecht het hele uur volledig geïnteresseerd genoten van deze goed onderbouwde speech. Na twee jaar het achterlijke geblaat van Trump en onze eigen verschrikkelijke regering gehoord te hebben, was het fijn om weer eens een politicus te horen die iets logisch en verstandigs te vertellen had. Na een paar jaar nieuws over een president in Amerika die de sociale voorzieningen weer afbreekt, onze regering die dit ook doet, onze regering die cadeautjes wil geven aan de multinationals en de buitenlandse beleggers, onze regering die zich meer rechten op spionage heeft verschaft en ook nog eens een democratisch recht heeft ingeperkt, staat daar eindelijk weer een Obama die opkomt voor de werkende man, de economisch zwakkeren in de samenleving en degenen die hulp behoeven. Hopelijk krijgt Amerika bij de volgende verkiezingen weer een Obama of gelijkwaardig en wij ook.

Door Tweakers user denPes, woensdag 19 september 2018 14:59

De huidige versie van Trump is niks meer dan een reflectie van de maatschappij. Het gedrag van Trump stemt overeen met het gedrag binnen de huidige maatschappij. Als de versie Trump, van 20 jaar geleden, president zou zijn geworden, zouden we een hele andere president zien.

De verkiezing van 2016 was al ridicuul. De reactie en drammerigheid van de media en de verliezende partijen nog meer.

Obama was ook geen heilig boontje. Libie vergeten? een land met 7 miljoen inwoners dat 1 van de meest welvarende landen van het afrikaanse continent was. Onder het bewind van Obama, en mede dankzij een hoop gelobby van Hilary Clinton, is dat land nu een hel, met een hoop wetteloosheid, slavernij, verkrachtingen en tekorten aan alles. Maakt ook niet uit. Het zijn maar libiers.

Het is raar dat er zo'n positief beeld van Obama overblijft als je alle schandalen en misdaden bekijkt waar hij bij betrokken was. Dit gaat van spionage van bevriende landen tot journalisten in eigen land, tot het verkwisten van mijarden etc etc. Blijkbaar is in zowel binnen en buitenland enkel het beeld blijven hangen dat hij zo'n goede redenaar was, en dat het zo'n leuk stel was. Daarin zie je dat perceptie belangrijker is dan de feiten.

Door Tweakers user sys64738, woensdag 19 september 2018 18:21

denPes schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:59:
De huidige versie van Trump is niks meer dan een reflectie van de maatschappij. Het gedrag van Trump stemt overeen met het gedrag binnen de huidige maatschappij. Als de versie Trump, van 20 jaar geleden, president zou zijn geworden, zouden we een hele andere president zien.

De verkiezing van 2016 was al ridicuul. De reactie en drammerigheid van de media en de verliezende partijen nog meer.

Obama was ook geen heilig boontje. Libie vergeten? een land met 7 miljoen inwoners dat 1 van de meest welvarende landen van het afrikaanse continent was. Onder het bewind van Obama, en mede dankzij een hoop gelobby van Hilary Clinton, is dat land nu een hel, met een hoop wetteloosheid, slavernij, verkrachtingen en tekorten aan alles. Maakt ook niet uit. Het zijn maar libiers.

Het is raar dat er zo'n positief beeld van Obama overblijft als je alle schandalen en misdaden bekijkt waar hij bij betrokken was. Dit gaat van spionage van bevriende landen tot journalisten in eigen land, tot het verkwisten van mijarden etc etc. Blijkbaar is in zowel binnen en buitenland enkel het beeld blijven hangen dat hij zo'n goede redenaar was, en dat het zo'n leuk stel was. Daarin zie je dat perceptie belangrijker is dan de feiten.
Trump is een leugenaar, onbetrouwbaar, oneerlijk, compleet onvoorspelbaar (in negatieve zin) en zwak begaafd. Weet niet naar welke maatschappij jij kijkt waar dit normaal zou zijn maar volgens mij is Amerika er gelukkig nog niet zo erg aan toe als haar president doet vermoeden.

En de eigenschappen die ik opnoem zijn nou niet echt de kenmerken die men over het algemeen zoekt in een leider. Dus zelfs al zou dit een weerspiegeling van de maatschappij zij, dan is dat juist noodzaak voor een goede sterke leider die verbetering aan kan brengen. En niet iemand die nog erger is dan de rest.

Natuurlijk heeft Obama ook fouten gemaakt. Waarvan Libië zijn ergste was. Maar het mooie is dat hij dat ruiterlijk toegeeft. Hij staat nog steeds achter de ingreep maar het vervolgtraject na het verdrijven van Kadafi is niet gelopen zoals zou hebben gemoeten.

Daarmee toont hij eens te meer aan dat hij een groot leider is. Je fouten in durven zien en er van leren. Trump zou of de democraten de schuld hebben gegeven omdat het weer een complet was om hem slecht in de pers te brengen. Of hij zou totaal ontkent hebben dat er problemen waren. "Libya is a great country. The greatest in the world. Really".

Door Tweakers user denPes, woensdag 19 september 2018 22:48

Ik vind het eigenlijk wel aandoenlijk om te zien hoe naief jij bent. Ik vergelijk het een beetje met middenklasse mensen van een jaar of 70 die met pensioen zijn, en trouw elke avond om 8 uur naar het NOS journaal kijken, en nog geloven wat de nieuwslezer daar allemaal zo mooi verteld.

En als er dan een item komt waar Obama een mooie rede houdt. Dan knikken beide 70 jarigen instemmend, en merkt de vrouw nog op hoe mooi Michelle gekleed is.

Holy snickers! Onschuldigheid bestaat nog. :P

Door Tweakers user sys64738, woensdag 19 september 2018 23:06

denPes schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:48:
Ik vind het eigenlijk wel aandoenlijk om te zien hoe naief jij bent. Ik vergelijk het een beetje met middenklasse mensen van een jaar of 70 die met pensioen zijn, en trouw elke avond om 8 uur naar het NOS journaal kijken, en nog geloven wat de nieuwslezer daar allemaal zo mooi verteld.

En als er dan een item komt waar Obama een mooie rede houdt. Dan knikken beide 70 jarigen instemmend, en merkt de vrouw nog op hoe mooi Michelle gekleed is.

Holy snickers! Onschuldigheid bestaat nog. :P
Gesproken als een waar Trump aanhanger. We zijn het inhoudelijk niet eens en in plaats van goede redenen aan te dragen waarom ik het bij het verkeerde einde heb, ga je het op de man spelen en probeer je mij te beledigen met opmerkingen die kant nog wal raken.

Ik ben wel klaar met je inhoudsloze gebazel. Vrijheid van meningsuiting betekent dat je mag zeggen wat je wilt, niet dat je ook een platform gegeven moet worden om dat te kunnen doen.

[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 23:07]


Reageren is niet meer mogelijk