“Bring Your Gun to School” Day

Door sys64738 op zaterdag 24 februari 2018 17:12 - Reacties (31)
Categorie: Samenleveing, Views: 3.208

Onlangs was het helaas weer raak in Amerika: een high school shoot out waarbij, in dit geval, een ex-leerling met een wapen de school in is gelopen en 17 mensen van het leven heeft beroofd. Diep triest.

Maar gelukkig heeft president Trump ook hiervoor weer een geweldige oplossing. Waarom geven we de leraren niet gewoon een pistool? Probleem opgelost.

Niet alle leraren hoeven volgens hem een pistool te hebben maar gewoon een deel van de docenten. En die dragen het wapen dan verborgen zodat de gemiddelde geesteszieke ex-leerling nooit weet wie hij in de gaten moet houden als hij met zijn AK-47 de school in loopt. En voordat hij 5 leerlingen afgeschoten heeft, wordt hij zelf al afgeknalt door zo’n docent.

Het is mooi om wederom te zien wat voor meesterbrein die Trump toch is. En dit briljante plan zal heel veel ellende voorkomen maar het kan volgens mij nog een stuk beter.

Elke school heeft veel meer leerlingen dan leraren. Waarom geven de leerlingen niet allemaal een wapen? Dan komt de gemiddelde high school shooter nog niet eens tot de helft van het schoolplein en ligt hij al gestrekt voordat hij ook maar 1 slachtoffer heeft kunnen maken. Hoe mooi is dat?

Maar serieus. Het is toch in en in triest om te zien dat 1 van de machtigste landen ter wereld zo’n kortzichtige kneus als president heeft. Natuurlijk zijn dit niet zijn eigen ideeŽn en is hij een marionet van de National Rifle Association (NRA) maar dat maakt het niet minder zorgelijk.

In plaats van eindelijk eens de oorzaak van deze ellende voor eens en voor altijd aan te pakken, komen ze met dit soort idiote oplossingen. Een school is juist een plek waar je zo min mogelijk wapens wilt hebben en nu ga je ze er zelf heen brengen.

Ondertussen houdt bijna elke school in het land regelmatig “mass shooting drills”. Ja echt, ze krijgen training om hun overlevingskansen bij een mass shooting te verhogen. Gezellig. “Hoe was je dag vandaag op school, lieverd? Nog wat nuttigs geleerd?”. Nederland is ook niet perfect hoor maar ik ben zo blij dat mijn kinderen niet in Amerika hoeven op te groeien.

https://www.nu.nl/229752/...r-gewapende-docenten.html

Volgende: ING topman Hamers gered van ondergang 08-03 ING topman Hamers gered van ondergang
Volgende: Panasonic GX9: Een Onwaardige Opvolger 17-02 Panasonic GX9: Een Onwaardige Opvolger

Reacties




Door Tweakers user AMD1800, zaterdag 24 februari 2018 20:03

De hoofdoorzaak van het probleem is dat er veel gestoorde mensen rondlopen in Amerika. Hup naar de ga... Wacht, we leven in 2018. Dat oplossen is duur. Goed controleren dat die mensen niet aan een wapen kunnen komen lijkt mij een goed idee. Maar dan mogen ze gelijk wel een wet in het leven roepen die mensen straft als deze zo-iemand assisteren bij het verkrijgen van een wapen.

En Trump blijft Trump. Om moe van te worden.

Door Tweakers user Dreeke fixed, zaterdag 24 februari 2018 20:32

In de VS heeft er al iemand een toespraak gehouden hierover:
https://youtu.be/ZxD3o-9H1lY

Door Tweakers user TerraGuy, zaterdag 24 februari 2018 21:25

Tis toch wat, moeten die leraren naast al dat extra kopieerwerk, grotere klassen, extra vergaderen en meer administratie ook nog seriemoordenaars neerschieten, alsof de werkdruk al niet hoog genoeg was!

Door Tweakers user sypie, zaterdag 24 februari 2018 21:42

Teflon Trump, over and over again.

Door Tweakers user sys64738, zaterdag 24 februari 2018 22:13

Dreeke fixed schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:32:
In de VS heeft er al iemand een toespraak gehouden hierover:
https://youtu.be/ZxD3o-9H1lY
Ja en het zullen er vast nog wel meer zijn. Sterker nog. Ik hoop dat het er meer zijn. Als je er zelf midden in zit, zou ik ook pissed off zijn. Betwijfel of dit echt gaan helpen maar niks doen helpt zeker niet. Als maar genoeg mensen blijven schoppen tegen de NRA en hun vriendjes, moet er toch een keer verbetering komen.

Door Tweakers user sys64738, zaterdag 24 februari 2018 22:17

@AMD1800 - Denk dat de samenleving in Amerika veeleisender is dan de onze en daardoor is de drang om te presteren en erbij te horen groter. Lukt dat niet, zal het eerder leiden tot frustratie en ontsporing. Tel daarbij op dat je wapens in de supermarkt kunt kopen in sommige staten en je hebt alle recepten voor een drama in de making.

@TerraGuy - ja, met pedagogische skills en stressbestendigheid kom je er niet meer. Hoe goed je op de shooting range bent, bepaalt of je leraar kunt worden.... In die leraren hier in NL maar klagen en staken :P

@Sypie: Yep, kan me niet voorstellen dat ze hem in Amerika ook niet kotsbeu zijn. Maar blijkbaar heeft hij nog heel veel steun van het volk....

Door Tweakers user timpy007, zondag 25 februari 2018 03:20

https://youtu.be/_ECYMvjU52E

Ik vindt dit tot nog toe de beste uitleg waarom het ze niet lukt om de wetgeving te veranderen. Trump aan het roer maakt het natuurlijk niet beter.

Door Tweakers user vanaalten, zondag 25 februari 2018 10:32

Iedereen lijkt maar te denken dat de president daar voor & door het volk gekozen is. Dat is denk ik maar voor de helft waar, "door het volk gekozen" (en zelfs daar twijfel ik aan).

Hij is vooral NIET voor het volk, maar dient Wall Street, NRA, oliemaatschappijen en andere bedrijven. En je kan een hoop slechts zeggen, maar hij doet het geniaal en enthousiast. En komt er nog mee weg ook.
Het is toch in en in triest om te zien dat 1 van de machtigste landen ter wereld zo’n kortzichtige kneus als president heeft.
Kortzichtige kneus? Geniaal toch, hoe een schietpartij gebruikt wordt om wapenverkoop te stimuleren!?!

Nee, ik ben geen fan van Trump, absoluut niet, maar dit is wat je krijgt met het systeem wat men daar opgezet heeft: iemand die de belangen van de geldgevers bedient in plaats van de belangen van het volk.

Door Tweakers user sys64738, zondag 25 februari 2018 10:33

timpy007 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 03:20:
https://youtu.be/_ECYMvjU52E

Ik vindt dit tot nog toe de beste uitleg waarom het ze niet lukt om de wetgeving te veranderen. Trump aan het roer maakt het natuurlijk niet beter.
Nee precies. NRA members zitten hoog in de boom en schreeuwen nogal hard.

Ik had serieus hoop dat er onder Obama wel iets zou veranderen maar helaas is het hem ook niet echt gelukt.

Door Tweakers user nooberke, zondag 25 februari 2018 11:05

Als je dan een vervelende leerling in je klas hebt neem je hem gewoon onder schot O-)

Door Tweakers user sys64738, zondag 25 februari 2018 11:42

vanaalten schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:32:
Iedereen lijkt maar te denken dat de president daar voor & door het volk gekozen is. Dat is denk ik maar voor de helft waar, "door het volk gekozen" (en zelfs daar twijfel ik aan).

Hij is vooral NIET voor het volk, maar dient Wall Street, NRA, oliemaatschappijen en andere bedrijven. En je kan een hoop slechts zeggen, maar hij doet het geniaal en enthousiast. En komt er nog mee weg ook.


[...]

Kortzichtige kneus? Geniaal toch, hoe een schietpartij gebruikt wordt om wapenverkoop te stimuleren!?!

Nee, ik ben geen fan van Trump, absoluut niet, maar dit is wat je krijgt met het systeem wat men daar opgezet heeft: iemand die de belangen van de geldgevers bedient in plaats van de belangen van het volk.
Nou ja. Uiteindelijk is hij wel door het volk gekozen. Dat "het volk" hevig gemanipuleerd was via sociale media en andere nieuwsbronnen, maakt het niet minder erg, vind ik. Ik snap dat het kiezen was uit twee kwaden maar je kon toch wel miles ahead zien aankomen dat zichzelf verder verrijken het enige doel van deze man was en dat het land hem geen kloot interesseert. Er zitten dus ook heel veel Trump voters bij de groep die nu strengere gun regulations wil. Dan ben je als stemmer ook wat kortzichtig volgens mij.

Door Tweakers user lakemens, zondag 25 februari 2018 12:40

Tja, het hebben van een wapen zit in het Amerikaanse DNA, het mogen hebben eveneens. Eťn en ander gaat zo ver door het wantrouwen tegen een centraal gezag, dat men zich daartegen denkt te moeten wapenen.

En als je dat dus normaal vindt, dan krijg je dit soort zaken. Voor een Europeaan totaal onbegrijpelijk, voor de Amerikaan de normaalste zaak van de wereld.

Met afstand mijn favoriete quote: 'Guns don't kill people, people do.' 8)7

Door Tweakers user DeArmeStudent, zondag 25 februari 2018 15:03

Maar serieus. Het is toch in en in triest om te zien dat 1 van de machtigste landen ter wereld zo’n kortzichtige kneus als president heeft.
Ach, over kortzichtig gesproken, onder 8 jaar Obama is een groot deel van de wereld met zijn 'Arabische lente' verworden tot een hellhole van moord en doodslag...dus op mondiaal niveau zijn Trump zijn strategieŽn niet eens zo slecht te noemen. Ook Europa is allang geen voorbeeld meer hoe het wel moet, gezien de hoge criminaliteit binnen steden met automatische wapens en diverse terreuraanslagen.

Trump is tenminste nog democratisch gekozen, en hij doet af en toe tenminste wat hij voor de verkiezingen in zijn verkiezingscampagne beloofd heeft, ook al is niet iedereen het daar mee eens, zoals de ambassade in Jeruzalem.

De Nederlandse regering bestaat uit partijen die juist niet doen wat zij de kiezer wel voorhielden, en steunt de Europese unie, die helemaal niet democratisch gekozen is.

Al met al denk ik dat de Amerikanen, ondanks hun eigen problemen, het niet veel slechter kunnen doen dan Europa.

[Reactie gewijzigd op zondag 25 februari 2018 15:09]


Door Tweakers user DeArmeStudent, zondag 25 februari 2018 15:03

-knip-

[Reactie gewijzigd op zondag 25 februari 2018 15:05]


Door Tweakers user sys64738, zondag 25 februari 2018 21:04

DeArmeStudent schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:03:
[...]


Ach, over kortzichtig gesproken, onder 8 jaar Obama is een groot deel van de wereld met zijn 'Arabische lente' verworden tot een hellhole van moord en doodslag...dus op mondiaal niveau zijn Trump zijn strategieŽn niet eens zo slecht te noemen. Ook Europa is allang geen voorbeeld meer hoe het wel moet, gezien de hoge criminaliteit binnen steden met automatische wapens en diverse terreuraanslagen.

Trump is tenminste nog democratisch gekozen, en hij doet af en toe tenminste wat hij voor de verkiezingen in zijn verkiezingscampagne beloofd heeft, ook al is niet iedereen het daar mee eens, zoals de ambassade in Jeruzalem.

De Nederlandse regering bestaat uit partijen die juist niet doen wat zij de kiezer wel voorhielden, en steunt de Europese unie, die helemaal niet democratisch gekozen is.

Al met al denk ik dat de Amerikanen, ondanks hun eigen problemen, het niet veel slechter kunnen doen dan Europa.
De "Arabische lente" heeft echt helemaal niks met Obama te maken. Dus waarom je dat erbij haalt, snap ik niet. En ik weet vrij zeker dat Trump deze "Arabische lente" niet zou hebben voorkomen. Integendeel.

Ook valt de criminaliteit hier in Europa in het niet bij de VS. Om maar te zwijgen over het aantal mass shootings. 1 volgens mij in Europa de afgelopen jaren en in de VS is het niet meer op je twee handen te tellen.

En terreuraanslagen lijken me ook niet echt gevolg van een verkeerd politiek beleid.

Ben het wel met je eens dat de politieke partijen in NL vaak hele andere dingen doen dan ze beloven tijdens de verkiezingen. Maar dat komt voor een groot deel omdat we in NL (gelukkig) een regering hebben waarin meerdere partijen zitten. En dus zul je altijd compromissen moeten sluiten. In Amerika heb je als 1 partij de macht in handen (more or less) en kun je veel makkelijker je beloofde politieke koers varen (hoe waanzinnig slecht die ook is). Maar ik ben wel van mening dat (de meeste) politici in NL het beste voor hebben met het land ipv alleen maar met zichzelf.

Door Tweakers user DeArmeStudent, maandag 26 februari 2018 00:26

@sys64738,

Ik moet een beetje lachen van de naÔviteit die er uit je reactie naar voren komt. Maar zonder het buitenlandbeleid van Obama en Hillary Clinton had 'de Arabische lente' nooit bestaan...maar hoe dat komt, voert te ver om hier alles uit te leggen. Als je een begin wil moet je maar beginnen met het luisteren van Obama'S Cairo speech...enz.

Verder zitten er gewoon veel politici in Europa voor hun eigen hachje: de voorbeelden zijn eindeloos...

Door Tweakers user SeenD, maandag 26 februari 2018 08:43

Jim Jefferies heeft ook wel een goed punt over leraren en guns. :)
https://www.youtube.com/watch?v=HkZoq2M-O0s

Door Tweakers user Nature, maandag 26 februari 2018 11:19

In de jaren 50/60/70/80 waren er geen schoolschieters, wel waren er wapens. Hoezo zou het dan door wapens komen? Van de schoolschieters waren er geen die lid van de NRA waren, wel kwamen de schoolschieters eigenlijk zonder uitzondering uit democraat stemmende gezinnen.
Je kan het moeilijker maken om wapens te kopen en dat is prima maar het zal geen schoolbeschietingen voorkomen, zelfs in Nederland is het geen enkele moeite om een wapen te kopen legaal of via Dark web.

Door Tweakers user Gman, maandag 26 februari 2018 11:33

SeenD schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:43:
Jim Jefferies heeft ook wel een goed punt over leraren en guns. :)
https://www.youtube.com/watch?v=HkZoq2M-O0s
hahaha dat dacht ik ook al, er zal ongetwijfeld een docent pissig worden en gaan dreigen als ie te ver gepushed wordt. en ohohoh dan heeft de docent het allemaal weer gedaan.
Neeeee duidelijk geen oplossing.

Door Tweakers user JT, maandag 26 februari 2018 11:55

Nature schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:19:
In de jaren 50/60/70/80 waren er geen schoolschieters, wel waren er wapens. Hoezo zou het dan door wapens komen? Van de schoolschieters waren er geen die lid van de NRA waren, wel kwamen de schoolschieters eigenlijk zonder uitzondering uit democraat stemmende gezinnen.
Je kan het moeilijker maken om wapens te kopen en dat is prima maar het zal geen schoolbeschietingen voorkomen, zelfs in Nederland is het geen enkele moeite om een wapen te kopen legaal of via Dark web.
https://memegenerator.net...f-trolling-or-serious.jpg

Door Tweakers user sys64738, maandag 26 februari 2018 12:36

Nature schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:19:
In de jaren 50/60/70/80 waren er geen schoolschieters, wel waren er wapens. Hoezo zou het dan door wapens komen? Van de schoolschieters waren er geen die lid van de NRA waren, wel kwamen de schoolschieters eigenlijk zonder uitzondering uit democraat stemmende gezinnen.
Je kan het moeilijker maken om wapens te kopen en dat is prima maar het zal geen schoolbeschietingen voorkomen, zelfs in Nederland is het geen enkele moeite om een wapen te kopen legaal of via Dark web.
Was net nog even bij de Aldi maar helaas waren de M16's net uitverkocht..... dus het is in NL toch stuk moeilijker om aan een wapen te komen 8)7

Vraag me serieus af of je opmerkingen nou cynisch bedoeld zijn of niet. Maar bij cynisme zit er meestal een vleugje humor en overdreven elementen in. Dus ik ben bang dat je het serieus meent.

De enige manier on in NL legaal een vuurwapen in handen te krijgen is door bij een schietvereniging te gaan of op een andere manier een vergunning te krijgen. Maar zelfs dan kom je in de verste verte niet bij het geweld van bv een M16. Als je in NL legaal een M16 wil schieten, zul je toch in het leger moeten (en ook dan mag ie niet mee naar huis). In de VS kun je naar je gemiddelde hardware store rijden en een M16 oppikken. Als ze erg lastig zijn moet je nog even je ID laten zien.

Vorige week heeft een congress woman inderdaad geroepen dat het allemaal democraten waren. Daar blijkt geen enkel bewijs voor te zijn en ze wilde ook niet meer reageren op vragen daarover. Daarnaast zijn de high school shootings nooit politiek getint dus zelfs al zou het waar zijn, heeft dat niks me de relatie tussen wapens en mass shootings te maken.

En daar zit je dan, op je slaapkamer, als geestelijk beschadigde scholier. De bom is gebarsten en je ben er helemaal klaar mee. Vandaag ga je die rukkers voor eens en voor altijd laten zien wie de baas is. Welk scenario ligt meer voor de hand denk je?

A. De gefrustreerde scholier gaat kijken hoe darkweb werkt, probeert veel geld bij elkaar te verzamelen om dure wapen te kopen, koopt ergens aan de andere kant van de stad een wapen, gaat daarna naar school en doet zijn ding.

B. De gefrustreerde scholier loopt naar de schuur. Pakt het krachtigste wapen en stopt het onder zijn jas. Gaat naar school en doet zijn ding.

Nee, het overal voor de hand zijn van wapens heeft helemaal niks te maken met mass shootings. En ervoor zorgen dat niet iedereen een wapen in huis heeft, zal de high school shooting ook echt niet doen afnemen hoor. Slaap lekker verder.

En waarom er in de jaren 70 minder/geen high school shootings waren, komt door de tijd waarin we nu leven. Het is allemaal veel prestatie-gerichter en via sociale media maken scholieren elkaar steeds gekker en gekker. Er niet meer bij horen is nu veel erger dan vroeger en ook wordt er meer gepest. Met alle vervolgen van dien.

Gelukig zijn de M16's hier dus bijna altijd uitverkocht bij de Aldi. Want anders hadden we hier ook wel een voortgezet onderwijs schietpartij gehad zo nu en dan....


Door Tweakers user sfranken, maandag 26 februari 2018 12:43

"Teachers get a machine gun. Does that mean substitute teachers get a submachine gun?" was een van de vragen van een komiek niet lang na de "aankondiging" van Trump...

Door Tweakers user Nature, maandag 26 februari 2018 12:53

limoen.tweakblogs.net/blog/15957/bring-your-gun-to-school-day#r_223031" external=0]sys64738 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:36:[/url]
Was net nog even bij de Aldi maar helaas waren de M16's net uitverkocht..... dus het is in NL toch stuk moeilijker om aan een wapen te komen 8)7

Vraag me serieus af of je opmerkingen nou cynisch bedoeld zijn of niet. Maar bij cynisme zit er meestal een vleugje humor en overdreven elementen in. Dus ik ben bang dat je het serieus meent.

De enige manier on in NL legaal een vuurwapen in handen te krijgen is door bij een schietvereniging te gaan of op een andere manier een vergunning te krijgen. Maar zelfs dan kom je in de verste verte niet bij het geweld van bv een M16. Als je in NL legaal een M16 wil schieten, zul je toch in het leger moeten (en ook dan mag ie niet mee naar huis). In de VS kun je naar je gemiddelde hardware store rijden en een M16 oppikken. Als ze erg lastig zijn moet je nog even je ID laten zien.

Vorige week heeft een congress woman inderdaad geroepen dat het allemaal democraten waren. Daar blijkt geen enkel bewijs voor te zijn en ze wilde ook niet meer reageren op vragen daarover. Daarnaast zijn de high school shootings nooit politiek getint dus zelfs al zou het waar zijn, heeft dat niks me de relatie tussen wapens en mass shootings te maken.

En daar zit je dan, op je slaapkamer, als geestelijk beschadigde scholier. De bom is gebarsten en je ben er helemaal klaar mee. Vandaag ga je die rukkers voor eens en voor altijd laten zien wie de baas is. Welk scenario ligt meer voor de hand denk je?

A. De gefrustreerde scholier gaat kijken hoe darkweb werkt, probeert veel geld bij elkaar te verzamelen om dure wapen te kopen, koopt ergens aan de andere kant van de stad een wapen, gaat daarna naar school en doet zijn ding.

B. De gefrustreerde scholier loopt naar de schuur. Pakt het krachtigste wapen en stopt het onder zijn jas. Gaat naar school en doet zijn ding.

Nee, het overal voor de hand zijn van wapens heeft helemaal niks te maken met mass shootings. En ervoor zorgen dat niet iedereen een wapen in huis heeft, zal de high school shooting ook echt niet doen afnemen hoor. Slaap lekker verder.

En waarom er in de jaren 70 minder/geen high school shootings waren, komt door de tijd waarin we nu leven. Het is allemaal veel prestatie-gerichter en via sociale media maken scholieren elkaar steeds gekker en gekker. Er niet meer bij horen is nu veel erger dan vroeger en ook wordt er meer gepest. Met alle vervolgen van dien.

Gelukig zijn de M16's hier dus bijna altijd uitverkocht bij de Aldi. Want anders hadden we hier ook wel een voortgezet onderwijs schietpartij gehad zo nu en dan....
Ja alleen was de jongen er al lang mee bezig, waren er al tal van signalen alles was achteraf bekend, net als Tristan in Nederland. Doorgaans is er planning aan vooraf gegaan en was het geen impulsdaad, speelde de zieke fantasieŽn al langer en gaven ze al maanden ervoor aan het te gaan doen.
Moeilijker maken om wapens te krijgen is prima maar als dat de focus is zal er niets veranderen.
Ik kan vanmiddag een wapen krijgen als ik wil, ik weet wie de straatschoffies zijn en als de ene er geen voor me heeft weet hij wel iemand anders. Cruz heeft zijn wapen contant afgerekend dus geld was geen probleem.

[Reactie gewijzigd op maandag 26 februari 2018 12:56]


Door Tweakers user Nature, maandag 26 februari 2018 15:26

Wat ze in de 50/60/70/80'er jaren ook niet hadden was een groot aandeel van de bevolking die aan SSRI medicijnen zaten, zo'n beetje alle schoolschieters gebruikte ze. Ze maken je vlak en volgens de bijsluiter makkelijker in staat om (zelf)moord te plegen.
http://healthy-family.org...e-us-ssri-drugs-dr-walsh/

Door Tweakers user Puffino, dinsdag 27 februari 2018 08:49

Sorry, maar hoezeer ik jouw knots-verbazing ook deel, je moet het wel zien door de ogen van een Amerikaan. Een rasechte Amerikaan zal dit WEL snappen. Die kent "het recht je te verdedigen" niet als recht maar als een plicht, vanuit de genen. Zoals iedereen ook meewarig kijkt naar ons deksel op de koekjes, de gordijnen open (die zijn "iets" onschuldiger ;-) ), zo kijken wij naar die gewoonte betreffende dat recht jezelf te verdedigen.

Misschien een slechte vergelijking maar velen buiten NL zien Zwarte Piet als rascistisch, een groot deel van ons niet en KAN dat ook niet zien. Zo moet je het deels ook een beetje zien in deze discussie. Zij kunnen het ook niet zien hoe bizar het is om een wapen in te zetten als verdedigingsmiddel in deze, omdat het zo een diepe overtuiging is dat je dat recht moet hebben jezelf te kunnen verdedigen. Van buiten oordelen is eigenlijk niet te doen. Maar doen we natuurlijk wel, als rechtgeaarde Nederlanders die een totaal andere traditie hebben dan die maffe Amerikanen.

Niemand van buiten snapt het, maar het is cultuur, diep geworteld.

Ik hoop dat dit moment een aanzet wordt om die cultuur te veranderen.

Door Indigo, dinsdag 27 februari 2018 09:31

http://phdcomics.com/comics/archive.php?comicid=1998

En vanaf de andere kant van de plas bekeken, geen enkele Amerikaan snapt hoe hier een significant deel van de bevolking er geen graten in ziet met een glas of een paar glazen te veel op achter het stuur te kruipen...

Door Tweakers user Korras, vrijdag 2 maart 2018 15:48

Bijkomend probleem:

Scholier begint te schieten. Docent heeft inderdaad zijn wapen ook mee, en schiet de scholier neer. Politie was al gewaarschuwd, en komt dan binnen. Verwachten een persoon met vuurwapen die mensen aan het neerschieten is.

Wat treffen ze aan? een persoon met een wapen, en een neergeschoten scholier. 1 verkeerde (of verkeerd geinterpreteerde) beweging, en de docent wordt zelf ook neergeschoten. Als ik docent was in de VS, zou ik alleen daarom al geen wapen meenemen.

Door Tweakers user sys64738, vrijdag 2 maart 2018 18:02

Korras schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:48:
Bijkomend probleem:

Scholier begint te schieten. Docent heeft inderdaad zijn wapen ook mee, en schiet de scholier neer. Politie was al gewaarschuwd, en komt dan binnen. Verwachten een persoon met vuurwapen die mensen aan het neerschieten is.

Wat treffen ze aan? een persoon met een wapen, en een neergeschoten scholier. 1 verkeerde (of verkeerd geinterpreteerde) beweging, en de docent wordt zelf ook neergeschoten. Als ik docent was in de VS, zou ik alleen daarom al geen wapen meenemen.
Oh er zijn legio aan scenario's te bedenken waarop het volledig uit de hand kan lopen. Scholier neemt voor de grap nepwapen mee naar school, leraar is iets te trigger happy. Leraar schiet tijdens vuurgevecht per ongeluk andere leerling(en) dood. Leraar laat wapen ergens slingeren en leerling gaat er mee aan de haal. Enz enz.

Reactie formulier
(verplicht)
(verplicht, maar wordt niet getoond)
(optioneel)